کانادا 120 میلیون دلار برای حمایت از تولید و تجاری سازی نیمه هادی ها سرمایه گذاری می کند

از طریق ISED (نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا)، دولت کانادا 120 میلیون دلار در شبکه FABrIC (ساخت قطعات یکپارچه برای لبه اینترنت) سرمایه گذاری می کند، که یک پروژه پنج ساله در مجموع بیش از 220 میلیون دلار برای پیشبرد قابلیت های تولید و تجاری سازی نیمه هادی های داخلی است.

FABrIC توسط سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی CMC Microsystems رهبری می شود که در سال 1984 برای تسریع تحقیق و نوآوری در فناوری های پیشرفته از جمله میکروالکترونیک، فوتونیک، سیستم های میکرو الکترومکانیکی (MEMS)، اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و نرم افزار و سخت افزار کوانتومی تأسیس شد.

سرمایه گذاری از طریق صندوق نوآوری استراتژیک جدید ارائه می شود که بر اساس تعهد اعلام شده توسط جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مارس 2023 برای پیشبرد یک کریدور تولید نیمه هادی فرامرزی است. هدف ایجاد یک شبکه پان کانادایی از ذینفعان پیشرو از مجموعه ای از زمینه ها برای پشتیبانی از طراحی، ساخت و تجاری سازی نیمه هادی ها و همچنین توسعه فناوری حسگر هوشمند پیشرفته است.

کانادا قصد دارد موقعیت خود را در عرضه نیمه هادی ها تثبیت کند و اهمیت آنها را برای امنیت، رشد اقتصادی و پیشرفت فناوری به رسمیت بشناسد و صنایعی از جمله خودروسازی، مخابرات و فناوری های کم کربن را در بر می گیرد.

شبکه FABrIC

با پشتیبانی CMC، شبکه FABrIC با هدف تقویت صنایع نیمه هادی و حسگرهای هوشمند کانادا و همکاری با شرکای CMC در سراسر کشور برای موارد زیر است:

  • یک استخر استعدادهای بسیار ماهر ایجاد کنید.
  • ترویج نوآوری در تولید نیمه هادی. و
  • دسترسی کسب و کارهای کانادایی به ریخته گری را فراهم می کند.

طی پنج سال آینده، شبکه FABrIC قصد دارد نزدیک به 325 شغل بسیار ماهر ایجاد کند و حدود 440 موقعیت را در طول پروژه حفظ کند.

هدف این شبکه تقویت تولید نیمه هادی های داخلی، افزایش رقابت پذیری آمریکای شمالی و انعطاف پذیری زنجیره تامین است.

هدف FABrIC نه تنها حمایت از رشد اقتصادی کانادا بلکه تقویت امنیت ملی و ایجاد مشاغل با کیفیت طبقه متوسط و اطمینان از زنجیره تامین نیمه هادی قوی و انعطاف پذیر در سراسر آمریکای شمالی است.

بخش نیمه هادی کانادا شامل بیش از 500 شرکت داخلی و چند ملیتی است که تحقیق و توسعه و تولید نیمه هادی ها را انجام می دهند. این پایگاه شامل بیش از 100 شرکت طراحی، 30 آزمایشگاه تحقیقاتی کاربردی و پنج مرکز تجاری در زمینه هایی مانند نیمه هادی های مرکب، MEMS و بسته بندی پیشرفته است.

“ما یک صنعت نیمه هادی نوآورانه داریم که همچنان در بازارهای جهانی شکوفا می شود و از اقتصاد دیجیتالی و سبز به طور فزاینده ای سرمایه گذاری می کند” ، اظهار نظر فرانسوا فیلیپ شامپاین ، وزیر نوآوری ، علوم و صنعت. او می افزاید: “ایجاد FABrIC از طریق CMC به حمایت از نوآوران کانادایی کمک می کند.” “با سرمایه گذاری در نیمه هادی ها امروز، ما در امنیت اقتصادی و پایداری سرمایه گذاری می کنیم.”

گوردون هارلینگ، رئیس و مدیر عامل CMC می گوید: “FABrIC منابع ضروری را برای تقویت نوآوری و توسعه محصولات نیمه هادی پیشرفته و فرآیندهای تولید در کانادا فراهم می کند.” او می افزاید: “ما استعدادهای نیمه هادی و قابلیت های تولیدی در سطح جهانی در کانادا داریم و سرمایه گذاری استراتژیک ISED در FABrIC نوآوران کانادایی را قادر می سازد تا در صنعت نیمه هادی جهانی رقابت کنند.” “پشتیبانی از FABrIC آینده کانادا را در نیمه هادی ها و تولید پیشرفته تضمین می کند و امکان توسعه محصولات جدید اینترنت اشیا مبتنی بر نیمه هادی و گزینه های تولید را فراهم می کند و یک اکوسیستم نیمه هادی انعطاف پذیر و پایدار در کانادا ایجاد می کند.”

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *