این پروژه در Novara که قرار است در سال 2028 اغاز به کار کند، 1600 شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد و بخش میکرو الکترونیک را در ایتالیا به طور قابل توجهی تقویت خواهد کرد. این ابتکار با استراتژی ملی ایتالیا برای جذب سرمایه گذاری های فناوری پیشرفته همسو است و سایر تحولات مهم در صنعت را دنبال می کند.

کارخونه تراشه نووارا .شرکت نیمه هادی سیلیکون باکس مستقر در سنگاپور اخیرا اعلام کرد که قصد دارد 3.2 میلیارد یورو در ساخت یک کارخانه میکروچیپ در Novara، شهری در منطقه پیمونت در شمال غربی ایتالیا، در غرب میلان سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری با هدف افزایش پیشرفت تکنولوژی ایتالیا به شکل فزاینده انجام می شود.

  • این توافقنامه روز 28 ژوئن در وزارت شرکت ها و ساخته شده در ایتالیا توسط وزیر ادولفو اورسو، رئیس منطقه پیمونت البرتو سیریو، شهردار Novara الساندرو Canelli و مدیران Silicon Box امضا شد.
  • انتظار می رود این تاسیسات جدید که پیش بینی می شود در سال 2028 اغاز به کار کند، 1600 شغل مستقیم ایجاد کند.

رونق تراشه ایتالیایی. این سرمایه گذاری نشان دهنده اولین کارخانه تولید تراشه سیلیکون باکس در اروپا است. این بخشی از روند گسترده تر سرمایه گذاری های قابل توجه در بخش میکرو الکترونیک ایتالیا است که از ابتدای سال از 9 میلیارد یورو پیشی گرفته است.

  • این توسعه با استراتژی ملی ایتالیا برای میکروالکترونیک هماهنگ است که هدف ان جذب سرمایه گذاری های تولیدی قابل توجهی، تقویت تحقیقات صنعتی پیشرفته و ایجاد اتحاد بین المللی برای پروژه های مشترک است.
  • وزیر اورسو تاکید کرد که این پروژه به دنبال سرمایه گذاری های قابل توجه دیگر، از جمله سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی STMicroelectronics در کاتانیا و توسعه Aixtron در پیمونت است.
  • “ما شاهد یک اثر دومینویی برای سرمایه گذاری تراشه در ایتالیا،” Urso اظهار داشت. زیرساخت های قوی منطقه و دانش فنی در صنایع با تکنولوژی بالا عوامل مهمی در قرار دادن کارخانه در Novara بود.

تقویت روابط .این سرمایه گذاری همزمان با سفر اخیر رئیس جمهور سنگاپور، Tharman Shanmugaratnam به ایتالیا است که در مورد تقویت روابط اقتصادی و علمی با رئیس جمهور ایتالیا سرجیو ماتارلا و نخست وزیر جورجیا ملونی بحث کرد.

  • در طول این بحث ها، رهبران فرصت هایی را برای افزایش سرمایه گذاری و همکاری در بخش هایی مانند هوش مصنوعی و انرژی های تجدید پذیر بررسی کردند و بر اهمیت تلاش های مشترک در چشم انداز جهانی در حال تحول تاکید کردند.
  • این اولین سفر رسمی شانموگاراتنام به یک کشور اروپایی از زمان اغاز به کار بود.

همکاری با تکنولوژی بالا. ایتالیا و سنگاپور سابقه همکاری در بخش های با تکنولوژی بالا دارند. در سال 2023، برنامه اجرایی همکاری علمی و تکنولوژیکی شاهد پروژه های مشترک فناوری مواد غذایی و هوش مصنوعی بود.

  • علاوه بر این، STMicroelectronics، یک شرکت فرانسوی-ایتالیایی، از دهه 1970 یک بازیگر کلیدی در بخش الکترونیک سنگاپور بوده است و پیوند تکنولوژیکی بین دو کشور را تقویت می کند.

صعود و جهش نیمه هادی. انتظار می رود سرمایه گذاری در Novara موقعیت ایتالیا را به عنوان یک بازیگر مهم در صنعت نیمه هادی جهانی افزایش دهد.

  • اورسو نتیجه گرفت که ایتالیا پتانسیل این را دارد که به یکی از مهم ترین گذرگاه های تکنولوژی های نوین در اروپا تبدیل شود.

این همکاری استراتژیک بر تعمیق روابط اقتصادی و تکنولوژیکی بین ایتالیا و سنگاپور تاکید می کند و راه را برای همکاری های اینده در بخش فناوری پیشرفته هموار می کند.

منبع:

Singapore’s Silicon Box plans €3.2B chip factory in Northern Italy

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *